Produkcja Filmowa

_MG_0935

KIERUNEK PRODUKCJA FILMOWA


 kierunek produkcja filmowa w AMA, To DWULETNI, 4 semestralnY KURS przygotowującY do pracy jako KIEROWNIK PRODUKCJI Filmowej ORAZ w nowoczesny sposób do pracy producenta filmowego.Przygotowuje do dalszej  samodzielnej pracy jako kierownik planu, kierownik produkcji, oraz kształtujący rojEkty filmowe kreatywny producent filmowy

ZAPISY


 

Akademia Multi Art jest członkiem Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych KIPA

Unknown


Dla najlepszych studentów praktyki w siedzibie KIPA w Warszawie lub u zrzeszonych producentów filmowych!

Słuchacze nauczą się jak kreować kompletny produkt audiowizualny – od początku procesu powstawania aż do jego skutecznej sprzedaży. Kursanci nabędą praktyczne umiejętności zarówno w zakresie kreowania dużych produkcji filmowych, jak również niszowych, niskobudżetowych projektów autorskich. Ponadto zajęcia w sposób profesjonalny przygotowują kursantów do zawodów: kierownik produkcji filmowej, producent filmowy wykonawczy, asystent produkcji, location manager, location scout oraz agent sprzedaży.

Zajęcia w wyczerpujący sposób zapoznają kursantów ze specyfiką pięciu faz produkcji filmu (rozwój projektu, przedprodukcja, zdjęcia, postprodukcja, sprzedaż i promocja) z naciskiem na fazę developmentu, rozwijają umiejętności opracowania i analizy scenariusza, zapoznają z nowoczesnymi środkami finasowania produkcji filmowej oraz dystrybucji i sprzedaży produktów audiowizualnych.
Ponadto słuchacze nabędą umiejętności posługiwania się programami do pracy produkcyjnej, zapoznają się z zagadnieniami etyki i estetyki filmu oraz odbędą praktyczne zajęcia na planie w zawodach: Kierownik planu, Asystent kierownika produkcji, Kierownik produkcji, Location manager.

Studenci kierunku produkcji AMA trafiają na plan do filmów fabularnych i seriali Tv.

Zajęcia odbywają się  w systemie 8 zjazdów weekednowych:

w piątki od 16:00 – 19:30, soboty i niedziele od 10:00 – 18:00.

Wykładowcami Kierunku Produkcja Filmowa w AMA są znani producenci filmowi, pracownicy kierownictwa produkcji z filmu i telewizji.

Wykładowcy Produkcji w AMA:
Dariusz Jabłoński – jeden z bardziej uznanych polskich producentów, prezydent Polskiej Akademii Filmowej,
dyrektor Polskiej Nagrody Filmowej Orły, członek Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).
Irena Strzałkowska – absolwentka ekonomii w SGPiS w Warszawie. W latach 1974-1981 pracowała w Paryżu jako attaché w Stałym Przedstawicielstwie Polski przy UNESCO. Potem pracowała w Biurze Komitetu Kinematografii jako wicedyrektor Departamentu Organizacyjno-Prawnego, gdzie była odpowiedzialna za promocję filmu polskiego za granicą. Od roku 1990 zastępca dyrektora Studia Filmowego Tor. Równolegle od 1991 roku jest także przedstawicielem Polski w – działającym pod auspicjami Rady Europy – Funduszu Eurimages. Członek Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA)
Agnieszka Kurzydło – ambitna i szalenie skuteczna producentka młodego pokolenia, stawia na debiuty i nowe filmy. Pracowała z M.Szumowską, M.Koszałką, K.Rosłaniec, J.Komasą, J.Borcuchem.
Krzysztof Gierat – ekspert spraw festiwali filmowych i dystrybucji filmowej, dyrektor Krakowskiego Festiwalu Filmowego i Krakowskiej Fundacji Filmowej. W latach 2005-08 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. W latach 2007-09 prezes Fundacji „Film Polski”. Dyrektor artystyczny Krakowskiego Festiwalu Filmowego, wcześniej także dyrektor Agencji Filmowej TVP oraz Dyrektor Generalny SFP. Członek Polskiej Akademii Filmowej i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).
Joanna Szymańska – Kierownik produkcji i producent. Absolwentka filmoznawstwa na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, studentka prawa w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Współwłaścicielka firmy producenckiej ShipsBoy, były kierownik Działu Produkcji w Wajda Studio.
Wydra Anna – Producent filmowy, wcześniej także kierownik produkcji. Właścicielka firmy produkcyjnej.  Od roku 2014 członek Rady Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
Producent oscarowego filmu „Królik po Berlińsku”
 Świerk Aleksandra – Kierownik produkcji i producent, script doctor. Absolwentka Wiedzy o Kulturze na Uniwersytecie Jagiellońskim. Współwłaścicielka firmy producenckiej Appetite Production.
Kierownik produkcji filmów „Cały świat Hani i Stasia”, „Kaszel umarlaka” (2009),  „Wesołych świąt” (2009).
 Zacharko Małgorzata – Producent, kierownik produkcji. Z wykształcenia teatrolog, specjalista ds. PR, z zawodu rzecznik prasowy. W roku 2012 producent wykonawczy filmu dokumentalnego „Bartoszewski. Droga”, a w 2014 filmu fabularnego „Agnieszka”.
 Seidel Bartosz – Producent. Kierownik Produkcji polskich seriali „Szpital” (2013-2016), „Detektywi” (2005-2012), „W11. Wydział śledczy” (2004-2013).
Piotr Miklaszewski – doświadczony i dynamiczny producent filmowy, szef produkcji byłej Alvernia Studios, wieloletni producent reklamowy
Anna Zajączkowska – producent, kierownik produkcji, znana z prowadzenia produkcji hinduskich w Polsce.
Andrzej Stachecki – producent, doświadczony kierownik produkcji
Iga Bałos – autorka książki ” Prawo dla filmowców „, świetna specjalistka prawa autorskiego
Natalia Gajecka – prawnik, adwokat, specjalistka filmowych umów cywilno-prawnych
Oraz:
kierownicy produkcji, kierownicy planu, eksperci dystrybucji filmowej, eksperci pitchingu, znawcy prawa filmowego.
13558740_1156196481090125_3238229426110138086_o

PROGRAM KIERUNKU:

Semestr I:

Pierwszy kontakt z produkcją filmową, ogólne przedstawienie zagadnień związanych z tematem: wprowadzenie podstawowych pojęć z zakresu pracy producenta / kierownika produkcji, zapoznanie z podstawowymi instytucjami i możliwościami realizacyjnymi.

Semestr II:

Poszerzenie wiedzy z pierwszego semestru, rozwój studentów w zakresie wrażliwości filmowej i estetyki, poszerzenie wiedzy o możliwościach współpracy międzynarodowej, praktyczna nauka i ćwiczenia, umożliwienie uzyskania tytułu asystent kierownika produkcji (egzamin zawodowy).
Wizyty w profesjonalnych Rentalach sprzętowych ( Cinegrip, Cinelight )

W 1 i 2 semestrze nauki słuchacze uczestniczą także w realizowanych projektach etiud na terenie w AMA

Semestr III:

Przygotowanie do prezentacji pakietu producenckiego. Rozwój umiejętności z zakresu analizy scenariusza, przygotowania dokumentów producenckich (eksplikacja, kosztorys, plan finansowania). Sesje wyjazdowe – zajęcia w studiu zdjęciowym w Warszawie (WFDiF), wizyta w studiu post-produkcyjnym (Chimney, Di Factory, D35, oraz Multi Lab w Krakowie).

Semestr IV:

Przygotowanie do realizacji filmu krótkometrażowego. Semestr zajęć praktycznych – plus obowiązkowe praktyki na planie lub w firmie produkcyjnej. Przygotowanie do Dyplomu ( Pełny pakiet producencki )

W 3 i 4 semestrze nauki słuchacze uczestniczą głównie w zajęciach praktycznych i nabywają umiejętności zawodowych podczas pracy przy aktualnie realizowanych większych projektach filmowych w AMA, w tym filmach dyplomowych Kierunku Reżyserii oraz innych, profesjonalnych produkcjach filmowych.

Kształcimy producenta kreatywnego który łączy funkcje produkcyjne i ekonomiczno-finansowe.

Z drugiej strony nauczamy także kierownictwa produkcji filmowej i poszczególnych funkcji pionu produkcyjnego.

KIEROWNIK PRODUKCJI

KIEROWNIK ZDJĘĆ

ASYSTENT KIER. PRODUKCJI

KIEROWNIK PLANU

LOCATION MANAGER / LOCATION SCOUT

POSTPRODUCTION MENAGER

AGENT SPRZEDAŻY / SALES AGENT

JEDNOOSOBOWY PRODUCENT

RAMOWY PROGRAM
( 140 godzin w semestrze + 80 godzin prac własnych )

Program nauczania na Kierunku Produkcji Filmowej w AMA jest idealnie dopasowany do współczesnej struktury produkcyjnej w Polsce i na świecie. Zajęcia praktyczne pozwolą słuchaczom zapoznać się z zagranicznymi systemami produkcji i koprodukcji, elementami pracy nad filmem w systemie polskim, amerykańskim i europejskim oraz planowaniem produkcji niskobudżetowych.
Słuchacze będą profitować z międzynarodowych doświadczeń naszych wykładowców, oraz częściowo ich zagranicznego pochodzenia.
Tematyka:

  • teoria produkcji we wszystkich 5 etapach
    • rozwój projektu [Development]
    • preprodukcja  [Preproduction]
    • okres zdjęciowy [Shooting]
    • postprodukcja    [Postproduction]
    • sprzedaż i promocja [Distribution]
  • produkcja telewizyjna i filmowa
  • prawo w filmie, przepisy
  • prawo autorskie
  • nauka tworzenia dokumentów, umów, księgowości podstawowej, przepisy skarbowe
  • całkowita obsługa oprogramowania Movie Magic, Celtx, innych, praktyczne wykonanie:
    scenariusz break down, scheduling, call sheet, budgeting
  • etap preproduction w polskich i zagranicznych warunkach:
    rozwój projektu, prace scenariuszowe, kreacja projektu, planowanie dystrybucji
  • pitching – prezentacja projektu
  • finansowanie
  • script doctoring
  • inspirujący development
  • określanie grupy docelowej
  • kreatywne poszukiwanie reżysera
  • słownik filmowy – nazewnictwo w języku angielskim i niemieckim
  • promocja, sprzedaż, dystrybucja
  • tworzenie koprodukcji, w tym zagranicznych
  • praktyki na planach filmowych, w studio TV
  • zajęcia dodatkowe :

projekcje filmowe
praktyki na profesjonalnych planach filmowych
praca w redakcji AMA Tv
Obowiązkowa produkcja form filmowych w strukturach AMA i poza nią w innych firmach produkcyjnych.
Prace praktyczne:
generowanie projektu filmowego
doprowadzenie do jego powstania
zdobywanie funduszy
przygotowywanie wniosków i dokumentów
zdobywanie scenariusza, praw, adaptacji
przeprowadzenie produkcji
zorganizowanie postprodukcji, produkowanie VFX, wszystkie rodzaje dystrybucji technologicznej
sprzedaż, dystrybucja
realizacja filmu reklamowego
realizacja rekonstrukcji sceny amerykańskiego filmu fabularnego
realizacja filmów dyplomowych

ZAGADNIENIA KIERUNKU

1. Scenariusz – praca nad tekstem, scenariusz głównym narzędziem producenta.

– jak czytać scenariusze

– jak wybrać scenarzystę

– współpraca scenarzysta – producent

– analiza tekstów

– skąd czerpać pomysły

2. Development – kreatywny rozwój projektu.

– teoria develpomentu

– rola producenta

– log line, tag line – zajęcia praktyczne

– producent oraz poszczególne piony

– struktura produkcji filmowej i ekipy zdjęciowej

– systemy produkcji filmowej

3. Od pomysłu po realizację – aspekt finansowy produkcji filmowej

– rodzaje działalności

– producent i jego możliwości

– finansowanie publiczne, prywatne

– sztuka pitchingu – jak sprzedać pomysł, projekt – praktyka

– crowdfunding, nowe formy finansowanie filmów

4. Międzynarodowe aspekty produkcji filmowej:

  • produkcja zagraniczna; różnice i podobieństwa
  • koprodukcja

5. Producent i jego narzędzia 

  • aspekty prawne produkcji filmowej
  • dokumenty
  • umowy
  • budżet, kosztorys
  • programy i narzędzie producenta
  • współpraca z Kierownikiem Produkcji

6. Produkcja – zdjęciowy etap produkcji filmowej i postrodukcja

  • kierownictwo produkcji
  • przygotowanie – plan produkcji, kalendarzówka
  • plany pracy
  • funkcje w ekipie produkcyjnej
  • organizacja biura produkcji
  • kierownictwo planu
  • manager lokacji
  • supervisor VFX na planie
  • preprodukcja – rozwój projektu
  • okres zdjęciowy
  • postprodukcja

7. Promocja i Dystrybucja

– targi i festiwale

– przygotowanie press kit, sales pack

– sales agent

– trailer – teaser

– dystrybucja międzynarodowa / sprzedaż międzynarodowa

– dystrybucja 2.0

 8. Pitching publiczny

– prezentacja projektu dyplomowego

Absolwenci otrzymują Dyplom AMA sygnowany wpisem do rejestru niepublicznych szkół artystycznych Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, oraz własne Demo z filmem dyplomowym.

 Reklama CANON wyprodukowana przez studentów Kierunku Produkcja


Rekonstrukcja sceny fabularnej: produkcja studenci Kierunku produkcji w AMA

OSIĄGNIĘCIA I ROKU PRODUKCJI W AMA FILM SCHOOL – ZOBACZ


REKRUTACJA
Warunkiem przyjęcia na Kierunek produkcji filmowej  jest odbycie rozmowy kwalifikacyjnej i przedstawienie swojego cv określającego predyspozycje kandydata.TERMIN ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ USTALAMY Z UCZESTNIKAMI INDYWIDUALNIE. ROZMOWA MOŻE SIĘ ODBYWAĆ OSOBIŚCIE, A W UZASADNIONYCH WYPADKACH  TELEFONICZNIE LUB ONLINE.

Informator zapisowy

Zapisy: Trwają       ZAPISY     

 REKRUTACJA JESIENNA : od 25.08.2016 – 03.11.2016  

04.11.2016

1000 pln

50 pln

4000 pln/semestr – 8000 / rok

płatne za semestry z góry do 05 października  i 15 lutego każdego roku

płatne miesięcznie od października do czerwca w wysokości 900 pln do 05 każdego miesiąca, lipiec, sierpień, wrzesień w wysokości 500 pln

ZAPISZ SIĘ

CV, ewentualne prace filmowe, fotograficzne i teksty proszę nadsyłać na adres e-mail rekrutacja@akademiamultiart.pl